czwartek, 29 sierpnia 2013

Domowa drukarnia 3d


fot. studiogeenen.com

Czy niedługo każdy z nas będzie mógł w domu zaprojektować, a potem wydrukować własne przedmioty? Mam taką nadzieję. Na razie taką możliwość mają  ciągle tylko wybrani. Na szczęście jest coraz więcej firm, oferujących produkty wyprodukowane właśnie tą metodą. Nowe technologie śmiało wkraczają w świat designu, a drukarki 3d pozwalają otrzymać struktury niemożliwe do stworzenia tradycyjnymi metodami.

Za atrament służy tworzywo np. gips, polimery itp., a gotowy produkt  zazwyczaj odwzorowuje organiczne kształty. Drukuje się dwuwymiarowe warstwy tworzywa, które połączone razem tworzą trójwymiarowy przedmiot. Daje to właściwie nieograniczone możliwości, a architektura wnętrz jest wręcz idealną dziedziną do eksperymentowania. Po odwiedzeniu kilku sklepów stwierdzam, że zdecydowanie najbardziej podobają mi się lampy, dlatego jest ich tu najwięcej.

Platforma internetowa, która oprócz sprzedawania drukarek 3d wraz z oprogramowaniem do projektowania, umożliwia wystawianie własnych produktów wydrukowanych w 3d.
 


fot. Cubify

Studio projektowe Nervous System tworzy i sprzedaje wydruki 3d.

  fot. Nervous System 


Materialise MGX wyszukuje designerów 3d i sprzedaje ich produkty w internecie i stacjonarnych sklepach na świecie. Niestety nie ma ich jeszcze w Polsce.


fot. Mgxbymaterialise

5 komentarzy:

  1. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie ja nigdy nie miałam okazji korzystać z takich druków, ale faktycznie zapowiadają się całkiem fajnie. Jak dla mnie również świetnie działa drukarnia internetowa https://chroma.pl/pl gdzie możemy wydrukować całą masę najróżniejszych rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na ten moment ja nie potrzebuję wydruków 3d i po prostu chwalę sobie wizytówki, któych najczęściej potrzebuje. Zamawiając je od https://dobrewizytowki.pl/ jestem zdania, że jest to bardzo fajne rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dość kosztowna rzecz trzeba przyznać. W sumie do niczego taki druk 3D by mi się nie przydał. Prędzej potrzebowałabym drukarki do naklejek, ale póki co korzystam z usług drukarni https://www.druk24h.pl/naklejki i jestem bardzo zadowolona z jakości

    OdpowiedzUsuń
  5. Poprzez materiały reklamowe drukowane, też można świetnie zaprezentować swoją firmę i też sprawić, że nasza marka będzie bardziej zapamiętywana. Ja chociażby znalazłam teraz kubki papierowe sklep printcup24.pl . Gdzie można kupić kubki spersonalizowane z własnym nadrukiem, to też dobra opcja na zareklamowanie swojego biznesu gastro.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...